Ekologia na każde czasy


Z Alicją Cybulską, research & modeling directorem w MPG, rozmawiamy o ekologii w działaniach marketingowych.

Brief: Podczas konferencji „Innowacyjność w komunikacji marek” przedstawiła Pani stopień świadomości ekologicznej Polaków. Jak ocenia Pani tę świadomość wśród marketerów?

Alicja Cybulska: Marketerzy wiedzą tyle samo co przeciętne społeczeństwo, chyba że zajmują się ekologią zawodowo.

Brief: Dlaczego marki, takie jak przywołany przez Panią PGE, nic nie robią w sprawie edukacji ekologicznej?
AC: Nie doceniają tematu, wydaje im się zbyt odległy od ich biznesu, właśnie z powodu braku wiedzy na temat tego, co sądzą o tym temacie konsumenci. Nasze badanie Climate Change ma za zadanie tę lukę wypełnić.

Brief: Czy w niepewnych czasach, podczas kryzysu, jest miejsce na ekologię? Czy nas na to stać? Czy marki na to stać?

AC: Zielony marketing z założenia powinien być działaniem długofalowym. W powodzeniu takich działań ogromną rolę gra wiarygodność, rozpatrywana jako zgodność komunikatu marketingowego o działalności ekologicznej z rzeczywistymi wartościami firmy. Strategia wejścia w działania ekologiczne z założenia będzie więc niezależna od zmieniających się czynników rynkowych.

Brief: Jak zamierzają Państwo przekonać marketerów, żeby zainwestowali w działania komunikacyjne związane z ekologią? Co im Państwo oferują?

AC: Na konferencji pokazaliśmy wyniki naszego badania Climate Change po raz pierwszy w Polsce. Badanie to wykonujemy w tylu krajach właśnie po to, by edukować naszych klientów w zagadnieniu ekologii i pokazać im na podstawie reprezentacyjnych wyników badania, że temat ten jest ważny i powinni go uwzględniać w swoich strategiach.

Brief: Czy mają już Państwo potencjalnie zainteresowanych zielonym marketingiem marketerów? Jeśli tak – jakie działania chcą podjąć i czy zdecydują się na to w przyszłym roku?

AC: Po konferencji odzew jest dość duży. Kilku naszych klientów zgłosiło się do nas, mówiąc, że chcą zająć się eko-marketingiem z naszą pomocą. Nie mogę jednak podać nazw tych klientów, dopóki sami oficjalnie nie potwierdzą swoich zamiarów.

Rozmawiała Kinga Nurska, Brief.pl

Może Ci się również spodoba