Globe Award dla Danone – polskiego lidera innowacji.


Międzynarodową nagrodę, Globe Award, za promowanie inicjatyw innowacyjnych w tym roku otrzymała firma Danone za projekt obliczania emisji CO2 w całym łańcuchu produkcyjnym.

29 października 2009, podczas gali towarzyszącej gdańskiemu Globe Forum ogłoszono zwycięzców polskiej edycji konkursu Innowacja Zrównoważonego Rozwoju. Międzynarodową nagrodę, Globe Award, za promowanie inicjatyw innowacyjnych w tym roku otrzymała firma Danone za projekt obliczania emisji CO2 w całym łańcuchu produkcyjnym.

Pomiarom podlegały głównie emisja CO2, zużycie wody i energii podczas procesów produkcji. Projekt o dziwo nie byłby awangardowy gdyby nie specjalne narzędzie do raportowania śladu węglowego, które dokonuje obliczeń zarówno w działach podlegających firmie Danone jak i jej działach partnerskich. Brany jest pod uwagę cały łańcuch wartości, zaczynający od rolników, transport surowców, produkcję aż po recykling opakowań pozostałych po produktach.

Zadziwiający jest fakt, że Danone jako lider innowacji zrównoważonego rozwoju nie funkcjonuje w świadomości ogólnospołecznej jako korporacja działająca na rzecz środowiska. Fakt ten komentuje Przemek Pohrybieniuk, dyrektor ds. relacji zewnętrznych i zrównoważonego rozwoju Danone: „w polskiej świadomości uznaje się, że kwestie środowiska dotyczą przede wszystkim tych, którzy są uważani za najbardziej szkodliwych dla ekologii. Musimy sobie natomiast zdać sprawę z tego, że każda działalność człowieka ma wpływ na te kwestie i zazwyczaj jest on niekorzystny. Należy wiedzieć jaki ma się ten wpływ i jak go redukować w swojej działalności”.

Niewątpliwie firma Danone swoją postawą udowadnia środowisku biznesowemu, że każda branża bierze odpowiedzialność za zmiany w środowisku naturalnym. Zobowiązanie to, zarówno biznesowe jak i moralne, ma ograniczać negatywny wpływ na ekologiczne otoczenie. Należy zacząć najpierw od siebie i swoich bliskich. Według przedstawicieli firmy Danone, brakuje dziś wiarygodnych liderów w biznesie i polityce, którzy swoim zachowaniem będą w stanie pociągnąć za sobą innych. „Żeby być wiarygodnym należy być spójnym a to zaczyna się od komunikowania i zachęcania do działań proekologicznych w swoim domu rodzinnym i miejscu pracy” – stwierdza Przemek Pohrybieniuk.

Doskonałym przykładem jest postawa prezes i dyrektor generalnej Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Mirelli Panek Owsińskiej, która na Globe Forum pojawiła się ze swoim dzieckiem. To doskonały dowód na to, że świadomość proekologiczną należy rozwijać od najmłodszych lat.

Ecoportal.com.pl, Katarzyna Matwiejczuk

Może Ci się również spodoba