Sukces czwartej edycji edukacyjnej akcji ekologicznej na Coke Live Music Festival

Warszawa 29 sierpnia 2012, 12 sierpnia zakończyła się siódma edycja Coke  Live Music Festival  Już po raz czwarty festiwalowi towarzyszyła akcja ekologiczna pod hasłem „nie zatrzymuj. przetwarzaj”  Jej celem jest edukacja i zachęcanie uczestników festiwalu do segregacji odpadów oraz recyklingu.

W ramach „nie zatrzymuj. przetwarzaj” zebrano 70 tys. plastikowych i papierowych kubków po napojach. Sukces akcji oraz olbrzymie zainteresowanie punktem eko i prowadzonymi w jego ramach aktywnościami świadczą o zaangażowaniu i wysokiej świadomości ekologicznej młodych ludzi.

Prowadzona przez firmę Coca-Cola, przy współpracy z organizacją odzysku Rekopol oraz fundacją Recal, edukacyjna akcja ekologiczna „nie zatrzymuj. przetwarzaj” stała się już stałym elementem Coke Live Music Festival. Jak co roku, zebrane i przyniesione do specjalnego punktu plastikowe lub papierowe kubki po napojach, festiwalowicze wymieniali na nagrody wykonane w 50% z przetworzonych butelek PET. 

Za przyniesienie 50 kubków otrzymywano torbę, za 40 koszulkę lub piłkę do piłki nożnej, 30 kubków było nagradzane czapeczką, a 20 smyczą. Wszyscy chętni mogli także wziąć udział w związanych z ekologią zabawach i quizach. Na terenie festiwalu pojawiły się również plakaty informacyjne, zachęcające do wzięcia udziału w akcji oraz specjalnie oznakowane kosze umożliwiające segregację odpadów. Rok temu podczas akcji „nie zatrzymuj. przetwarzaj” zebrano 84 tys. kubków.

Cieszymy się, że również w tym roku młodzi ludzie w aktywny sposób uczestniczyli w akcji ekologicznej „nie zatrzymuj. przetwarzaj”. Dzięki temu wszystkie zużyte kubki trafiły do recyklingu, a Coke Live Music Festival jest jednym z najczystszych festiwali w Polsce. Inicjatywa „nie zatrzymuj. przetwarzaj” to nie jednostkowy przykład działań proekologicznych podejmowanych przez firmy systemu Coca-Cola w Polsce, a element rozbudowanej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. – powiedziała Beata Ptaszyńska-Jedynak, kierownik ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji w Coca-Cola Poland Services.

W ramach strategii CSR, firmy systemu Coca-Cola starają się zminimalizować swój wpływ na środowisko, skupiając się na takich obszarach jak ochrona zasobów wodnych, zarządzanie energią, ochrona klimatu oraz recykling i jego promocja.

Coca-Cola dąży do stworzenia obiegu zamkniętego opakowań i przetwarzania zużytych na nowe. Firmy systemu Coca-Cola zmniejszają ilość generowanych odpadów zwiększając efektywność produkcji i stosując segregację, inwestują również w technologie i systemy odzysku zużytych opakowań. W latach 2001-2011 w polskich zakładach Coca-Cola zużycie wody na litr wyprodukowanego napoju spadło o 38%, a aż 95% wytwarzanych odpadów produkcyjnych poddawane jest recyklingowi. Od wielu lat stopniowo zmniejszana jest waga butelek PET oraz redukowana waga nakrętek. Dla przykładu w 2010 roku ograniczono wagę opakowań, w zależności od ich typu, od 3% do 19%, a także zmniejszono wagę dwóch rodzajów nakrętek odpowiednio o 13% i 22%. W ten sposób ograniczana jest ilość zużywanych tworzyw sztucznych. W 2011 wprowadzono na rynek naturalną wodę mineralną Kroplę Beskidu w nowej butelce zawierającej  o 20% mniej plastiku, co wiąże się z redukcją emisji dwutlenku węgla o ponad 13%. Wprowadzone zostały również nowe nakrętki do butelek PET Kropla Beskidu. Waga nakrętki spadła o 0,5 g.

Więcej informacji na temat strategii zrównoważonego rozwoju firm systemu Coca-Cola można znaleźć na stronie: www.cocacola.com.pl

O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA:
System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata.  Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów. Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, Powerade Zero, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Multivita z ujęcia Kropla Minerałów, napoje energetyzujące Burn i Monster Energy oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu  Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają prawie 3 tysiące osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów.

Może Ci się również spodoba

Korzystaj�c z naszej strony wyrażasz zgod� na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Wi�cej informacji tutaj . Zaktualizowali�my nasz� polityk� przetwarzania danych osobowych - RODO. Tutaj znajdziesz tre�� naszej nowej polityki a tutaj wi�cej informacji o Rodo