Jak mądrze schudnąć?

Mit czy prawda: aby schudnąć trzeba jeść?
PRAWDA! Trzeba oczywiście jeść nie dużo ale za to często, najlepiej 5x dziennie a dla wytrwałych nawet i 7 razy.

Dostarczając posiłek, co ok. 3 godz. nasz metabolizm zaczyna przyśpieszać, a w połączeniu z ćwiczeniami jest już naprawdę rozpędzony.

Gdy się głodzimy i jemy rzadko organizm “programuje się” na ciężkie czasy i zaczyna oszczędzać energię i magazynować pożywienie w postaci odkładającego się tłuszczu a ujemny bilans kaloryczny rekompensuje sobie, spalając mięśnie a NIE tłuszcz! Jedzmy więc regularnie.

– A co z monodietami? Ponoć mają spektakularne efekty?
Monodiety, maja spektakularne efekty, ale niestety tylko niepożądane. Kilkudniowe spożywanie tylko jednego produktu nie dostarcza wszystkich niezbędnych wartości odżywczych i powoduje nieporównywalnie więcej szkód niż korzyści w naszym organizmie. Chcąc oczyścić organizm można z powodzeniem zrobić to za pomocą pełnowartościowej diety, wprowadzając produkty z właściwościami antyoksydacyjnymi i poprzez picie dużej ilości wody.

– Czy można schudnąć poprzez samą dietę?
Można, tylko na jej efekty trzeba czekać nieco dłużej, niż połączyłoby się ją z ćwiczeniami ale jest to najlepsza alternatywa dla ludzi, którzy z różnych powodów nie mogą być aktywni fizycznie. Chcąc schudnąć tylko za pomocą diety należy pamiętać, że warunkiem tego są regularne posiłki ze zróżnicowaną gama produktów, aby dieta była w pełni zbilansowana, oczywiście przestrzegając odpowiedniej ilości kalorii spożywanych w ciągu dnia. Aktywność fizyczna powinna być dostosowana indywidualnie m.in. do wieku, stanu zdrowia. Ćwiczenia należy wykonywać regularnie. Pamiętajmy, że aktywność fizyczna i prawidłowo zbilansowana dieta zdecydowanie poprawiają jakość i długość życia.

– Największy problem jest z motywacją. Jak ją podtrzymać?
Jeśli mamy problem z motywacja to najprościej wtedy jest stawiać sobie krótkoterminowe cele i dążyć do nich jeden za drugim, czyli np. założyć sobie, że za dwa tygodnie chce schudnąć 1kg, czyli za 2 miesiące będzie to 4kg, a za pół roku 12kg! Jak myślimy o zgubieniu 1kg to, jest to bliski i realny cel, będzie go nam łatwo osiągnąć i będzie to nasz mały, ale już jakiś sukces. Jak będziemy myśleć z góry o zgubieniu 12kg to będzie nam się to wydawać tak odległe, że aż nierealne i stracimy motywacje do utrzymania diety. Ważymy się zawsze rano na czczo, o tej samej porze. To samo robimy w połączeniu diety z ćwiczeniami. Zapiszmy się na siłownie lub aerobik i płaćmy za miesięczny karnet z góry. Jeśli będziemy chcieli opuszczać zajęcia to będziemy tracić nasze pieniądze wiec to też będzie jakaś motywacja żeby ich nie tracić. Ćwicząc 3x w tygodniu np. pn, śr, pt, gdy nie będziemy mogli iść w poniedziałek to nie czekamy do środy tylko idziemy we wtorek. Małymi kroczkami zawsze dojdziemy do wielkiego celu.

– Czym jest dieta Fresh Diet?
Fresh Diet to zdrowe, prawidłowo zaplanowane diety odchudzające (diety niskoenergetyczne czy wegetariańskie). Bogate w produkty najwyższej jakości zdrowotnej, z użyciem naturalnych przypraw. Są polecane nie tylko osobom pragnącym zredukować masę ciała, ale również dla tych którzy chcą prowadzić prozdrowotny styl życia, tym samym diety Fresh Diet mogą mieć istotne znaczenie w prewencji chorób cywilizacyjnych. Badania dowodzą, że dieta np. wegetariańska, bogata w warzywa, owoce i produkty najwyższej jakości zdrowotnej, obniża zachorowalność na chorobę niedokrwienną serca, cukrzycę, nadciśnienie tętnicze, niektóre nowotwory. Fresh Diet dostarcza diety dla każdego, indywidualnie zbilansowane, dopasowane do potrzeb, urozmaicone, smaczne i zdrowe.

Freshdiet

Źródło: www.goodlifepoland.pl ,Lena Świadek

Może Ci się również spodoba