Przyszła młoda mama w kuchni

Ciąża to wyjątkowy czas dla organizmu kobiety, która musi jeść za dwoje (a w zasadzie dla dwojga) i pamiętać, że wszystko co teraz znajdzie się jej krwi (czyli to, co zostanie przez nią zjedzone) dostępne jest również dla jeszcze nienarodzonego potomka.

Dieta przyszłej mamy warunkuje prawidłowy rozwój jej dziecka. Dlatego na pierwszym miejscu powinno być zdrowe jedzenie

Kobiety w ciąży popełniają wiele błędów. Jedzą często szybko i byle co, w dużych ilościach, nie zastanawiają się nad przyszłością dziecka. Zamawiają jedzenie na telefon, żywią się w fast foodach, zamawiają jedzenie online. A przecież ciąża to okres, gdy młoda przyszła matka powinna zadbać o siebie i o przyszłość swojego dziecka.

Pyszne danie można przygotować w domu – szybko i tanio. I mieć pewność, że kobieta zjadła to, co ma dobroczynny wpływ na nią i na dziecko. Błędy żywieniowe odbijają się na dziecku, ale również na kobiecie. Warto o tym pamiętać zamawiając szybko jedzenie online czy sushi na telefon.

Jeżeli dieta kobiety ciężarnej jest niedoborowa w jakieś składniki, to zostaną one zabrane z organizmu kobiety, aby na pewno nie zabrakło ich maluchowi. Odbije się to na zdrowiu matki, jak również opóźni powrót do dobrostanu sprzed ciąży. Odpowiednim żywieniem można też zmniejszyć ryzyko wystąpienia części chorób i dolegliwości, które towarzyszą ciąży czyli dotyczy to nudności, obrzęków, zgagi, cukrzycy, stanu przedrzucawkowego i wielu innych, które też rzutują na zdrowie dziecka. Młoda mama powinna pamiętać, że zbyt szybkie lub zbyt wolne przyrosty masy ciała kobiety w ciąży skutkują min. podwyższonym ryzykiem chorób u dziecka. Dlatego nie należy się objadać ani stosować diet odchudzających. 

Dieta przyszłej mamy powinna być zrównoważona, bogata w substancje mineralne i błonnik. Warto stosować zioła zamiast soli i sztucznych przypraw z glutaminianem soli, a mięso gotować. Nudności i wymioty ogranicza imbir. Warto zadbać o żyły i jeść produkty bogate w żelazo, by nie doprowadzić do anemii. Należy bezwzględnie unikać alkoholu.

Inna dieta jest dla kobiet w ciąży, a inna dla kobiet w okresie laktacji. Ale dieta dla matek karmiących to materiał na zupełnie inną opowieść…

 

Dla www.ecoportal.com.pl, pl

Może Ci się również spodoba