Pora na Pola z kolejną emisją akcji na Beesfundzie
Pora na Pola to internetowy targ naturalnego jedzenia z dostawą do domu, który zrzesza sprawdzonych i zaufanych rolników oraz producentów najwyższej jakości żywności. Tym razem gromadzi fundusze na innowacyjny dla tej branży – system subskrypcyjny zakupów z wbudowanym algorytmem predykcji koszyka.
Pierwsza emisja akcji spółki odbyła się w marcu 2019. Według właściciela firmy rolnictwo i mali producenci powinni być wspierani przez społeczność. PnP ma świadomość, że wielu ludzi szuka potencjalnie zyskownych inwestycji, które są odpowiedzialne społecznie i właśnie do nich skierowana jest druga emisja na Beesfundzie.
Pora na Pola z pomocą dla potrzebujących
W związku z obecną sytuacją w kraju, związaną z rozwojem Koronawirusa, która zbiegła się z drugą emisją spółki, jej właściciele postanowili zorganizować akcję pomocową fundując dostarczenie 100 paczek z żywnością do wskazanych osób. W ciągu najbliższych dni Pora na Pola udostępni także dla klientów swojego sklepu internetowego możliwość zakupu koszyka z produktami, który potem na własny koszt dostarczy do wybranych, najbardziej potrzebujących rodzin.
Biorąc pod uwagę obecną sytuację, zainteresowanie żywnością ekologiczną, którą oferuje sklep Pora na Pola, przeżywa w tym momencie prawdziwy renesans. Właściciele spółki szacują, że w ciągu ostatniego tygodnia obrót sklepu internetowego osiągnął połowę obrotu całego 2018 roku. Pozytywny wpływ dobrej jakości żywności na zdrowie człowieka jest niezaprzeczalny i w końcu przyciągnął należyte zainteresowanie, możemy więc spodziewać się utrzymania tej tendencji.
Jak działa Pora na Pola – e-grocery i rynek żywności ekologicznej
PnP działa na pograniczu dwóch rynków – e-grocery, czyli zakupy spożywcze z dostawą do domu oraz na rynku żywności ekologicznej. Oba rynki rozwijają się bardzo dynamicznie – w Polsce rok do roku notując wzrosty na poziomie 15-20%. Spółka PnP rośnie wielokrotnie szybciej, a dodatkowo rynek na którym działa nie jest w pełni zagospodarowany. Ta sama branża w Europie Zachodniej jest o wiele bardziej popularna. Żywność ekologiczna stanowi w Polsce 0,5% sprzedaży, a w Europie Zachodniej 4%. Liczby te pokazują, jaki jest jeszcze ogromny potencjał do wzrostu zwłaszcza jeśli mówimy o rynku dla rolników. Obecnie mamy bardzo dogodny moment, żeby na tym rynku zająć właściwą pozycję.
To co wyróżnia spółkę, to fakt, że nie narzuca dostawcom i producentom cen, za które mają sprzedawać oferowane produkty. Dostawcy PnP mają dużą swobodę regulowania oferty, co daje dobre efekty, ponieważ jeśli któryś rolnik zaproponuje zbyt wysoką cenę, to po prostu nie znajdzie odbiorców na swoje towary. Mechanizm ten pozwala na budowanie wolnego rynku w ramach naszej e-grocery.
Właściciele PnP wychodzą z założenia, że współpracują z pasjonatami – niewielkimi gospodarstwami rolnymi, a za ich jakościowy produkt należy im się godne wynagrodzenie. Dzięki tej formie współpracy następuje skrócenie łańcucha dostaw, ponieważ pomiędzy PnP a dostawcą nie ma hurtowni czy innych pośredników, dzięki czemu Pora na Pola jest w stanie zapewnić godną płacę za produkt rolnikom, zachowując poziom akceptowalnej ceny końcowej.
„Włącz subskrypcję zdrowego jedzenia” – innowacja w dziedzinie e-grocery
Pora na Pola postawiła sobie kolejne cele, które chce zrealizować z pomocą społeczności. Najważniejszym z nich jest innowacyjny model subskrypcyjny zakupów z wbudowanym algorytmem predykcji koszyka.
Najważniejsze cele, które spółka chce zrealizować po drugiej emisji na Beesfund:
-
priorytetem jest wdrożenie i rozwój subskrypcyjnego modelu sprzedaży wraz z budową algorytmu predykcji koszyka
Punktem wyjścia dla tej idei jest obserwacja zachowań i doświadczeń użytkowników popularnych aplikacji prepaidowych, jak Spotify czy Netflix. Ich obecność w życiu codziennym stała się bardzo widoczna, a korzystanie z nich współczesnym stylem życia. Koncepcja, dzięki schematom zapożyczonym z w/w serwisów, jest łatwa do zapamiętania i wykorzystania.
Kolejnymi celami, które PnP ma zamiar zrealizować są:
-
rozwój technologiczny – budowa nowej platformy – rozwój strony www
-
działania marketingowe i sprzedażowe – prowadzone wokół idei kupowania zdrowej żywności od małych producentów
-
dalszy rozwój oferty sklepu internetowego
Plany na dalszy rozwój
W najbliższych 3 latach Pora na Pola ma w planach jeszcze jedną rundę inwestycyjną w tym samym modelu, aby później następnie reinwestować zyski. Rekomendacja pierwszej dywidendy planowana jest za około 3 lata, a w ciągu 5 lat właściciele spółki chcą zaoferować wyjście z inwestycji poprzez giełdę New Connect albo inwestora branżowego, w zależności od tego co będzie bardziej korzystne dla spółki i akcjonariuszy.
O Pora na Pola
Pomysłodawcą i właścicielem firmy jest Adrian Piwko. W 2016 roku postanowił zmienić swoje nawyki żywieniowe – zaczął zwracać większą uwagę na to, żeby jedzenie było najlepszej jakości: zarówno ze względu na skład jak i smak. Pociągało to jednak za sobą przezwyciężanie problemów z dostępem do takiej żywności – i tak zaczął zaopatrywać się w warzywa kupowane z jednego, wędliny z innego źródła. Miód odbierał z Mazur, po jajka jeździł kilkadziesiąt kilometrów poza Warszawę. Odbieranie wyrobów w różnych źródłach było uciążliwe
i czasochłonne.
Podczas jednej z podróży po jajka postanowił zorganizować przestrzeń, w której będzie można zamawiać najwyższej jakości wyroby od zaufanych rolników oraz producentów z dostawą do domu – serwis dla osób ceniących smak, zdrowie oraz swój czas. Przygotowania zajęły pół roku – najważniejsze były spotkania
z producentami, wizyty w gospodarstwach i wytwórniach, weryfikacje składów i sposobu wytwarzania, degustacje dużej liczby wyrobów po to, aby wybrać te najlepsze. Dzięki temu Adrian Piwo zna pochodzenie, skład i smak każdego z oferowanych w swoim sklepie wyrobów.
Wszystko po to, żeby końcowy odbiorca nie musiał poświęcać czasu na zastanawianie się, czy produkty, które kupuje są rzeczywiście najwyższej jakości. Pora na Pola zrobiło to za nich. Korzystając z serwisu poranapola.pl oferuje swoim odbiorcom dostęp do najwyższej jakości naturalnego jedzenia w jednym miejscu i to bez wychodzenia z domu.