Ekologiczna decyzja Tesco
Tesco zamierza wycofać się ze stosowania opakowań, których jedyną formą utylizacji jest kompostowanie. Angielska sieć handlowa chce stosować korzystniejsze dla środowiska rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych.
Nie dla opakowań kompostowalnych
Kierownik techniczny działu opakowań Tesco, Stephen Pizer, poinformował 20 października na łamach Packaging News (www.packagingnews.co.uk/news/946833/Tesco-no-value-packs-industrially-compostable), że jego sieć handlowa „nie widzi wartości w opakowaniach, które muszą być przemysłowo kompostowane”. Zaznaczył także, że władze lokalne nie chcą zajmować się tego rodzaju opakowaniami, ponieważ mogą one zaburzyć istniejące systemy recyklingu. Wypowiedzi te są konsekwencją decyzji sieci handlowej Tesco, która zamierza całkowicie zrezygnować ze stosowania opakowań kompostowalnych. O decyzji tej poinformował szef działu odpadów i recyklingu Tesco, Sion Stanfield, podczas konferencji LARAC 2009 (www.larac2009.co.uk), która odbyła się w dniach 8-9 października w Liverpoolu. Sion Stanfield zadeklarował, że grupa Tesco w przyszłości nie będzie stosować opakowań kompostowalnych.
Oksy-biodegradacja, czyli kropla z d2w
Coraz więcej koncernów uważa, że lepszą i znacznie tańszą opcją w porównaniu do tworzyw kompostowalnych są tworzywa oksy-biodegradowalne o kontrolowanym „okresie życia”, takie jak d2w opracowane przez Symphony Environmental (www.d2w.net). Mogą być one używane wielokrotnie, poddawane procesowi recyklingu (www.biodeg.org/recycling.htm), a uległe degradacji w otwartym środowisku nie pozostawiają szkodliwych pozostałości. Produkty oksy-biodegradowalne oznaczone są kroplą z napisem d2w i można je znaleźć już w ponad 80 krajach na całym świecie. Do grona zwolenników oksy-bidegradacji, poza siecią Tesco, należą między innymi takie firmy jak: Inditex Group (Zara), KFC, Pizza Hut, WWF, Marks&Spencer, Sony, WalMart, Cadbury, C&A, Marriott, Decathlon czy Nescafe. W ciągu ostatnich 12 miesięcy na rynek trafiło ponad 5 miliardów takich produktów.
Źródło: OtoPR