Firmy z Austrii ruszają na podbój polskiego rynku BIO
Firmy te dostrzegają rosnący w Polsce popyt na produkty BIO i ekologiczne dlatego zamierzają zaoferować tu swe towary […]
Grupa austriackich firm zajmujących się produkcją zdrowej żywności i naturalnych kosmetyków, będzie obecna na początku maja w Warszawie na targach Organic Marketing Forum. Firmy te dostrzegają rosnący w Polsce popyt na produkty BIO i ekologiczne dlatego zamierzają zaoferować tu swe towary o uznanej międzynarodowej renomie.
Firma Styx, produkująca kosmetyki na bazie naturalnych składników, debiutowała na rynkach wschodnich w 1989 roku. Dzisiaj jedną trzecią dochodów zapewnia sprzedaż w Rosji. Firma ma już swoje przedstawicielstwo w Polsce. Zdaniem szefa firmy, klientki szczególnie wysoko cenią produkty naturalne, oparte na tradycyjnych recepturach.
Firma Sonnentor przeszła w ciągu osiemnastu lat długą drogę od jednoosobowego przedsiębiorstwa do pozycji jednego z najbardziej znanych w Austrii producentów naturalnych przypraw i ziół. Marka Sonnentor znana jest dzisiaj w Niemczech, Czechach i Szwajcarii, a poza Europą także w Kanadzie, Brazylii, Japonii i Australii. Firma zatrudnia 130 pracowników w Austrii, 60 w Czechach oraz współpracuje ze 150 gospodarstwami rolnymi. Firma zaprezentuje się na targach ze swoim polskim dystrybutorem.
Pierwszy produkt marki Schäfer, sok z czerwonych winogron, pojawił się na austriackim rynku w połowie lat osiemdziesiątych, trafiając bezbłędnie w potrzeby i gusta konsumentów. Dzisiaj firma sprzedaje rocznie ponad milion butelek soków w trzydziestu rodzajach. Firma poszukuje w Polsce zaangażowanych dystrybutorów swoich produktów.
Firma Ackerl sprzedająca produkty Bio pod marką Haensel & Gretel postawiła na klientów zapracowanych, a zarazem ceniących zdrową żywność, oferując im wegetariańskie i wegańskie mrożonki bez barwników i środków konserwujących. Miarą popularności produktów firmy jest jej udane wejście na rynek produktów dla gastronomii. Dotychczas produkty te nie są u nas znane i firma poszukuje partnerów do dystrybucji.
Produkty mączne firmy Zimmermann od piętnastu lat cieszą się uznaniem konsumentów ze względu na znakomitą jakość i smak. Wszystkie makarony zawierają wyłącznie składniki naturalne wysokiej jakości: świeże jajka i najlepszą mąkę. Wytwarzane są według wytycznych austriackiego kodeksu artykułów spożywczych, posiadają również certyfikat BIO. Firma chętnie rozpocznie współpracę z polskimi dystrybutorami i hurtowniami.
Polska jest dla większości tych firm nowym terytorium, jednak – jak pokazują przykłady – sukces jest w zasięgu ręki. Zapraszamy do zapoznania się z opisanymi firmami i ich produktami osobiście w dniach 6 i 7 maja w Centrum Wystawienniczym przy ulicy Prądzyńskiego w Warszawie.
W realizacji planów ekspansji na polski rynek wspiera je ecoplus International – Agencja Rozwoju Regionalnego Kraju Związkowego Dolna Austria. Jest to organizacja typu non-profit, doradzająca małym i średnim przedsiębiorstwom z tego regionu oraz wyszukująca dla nich potencjalnych partnerów na zagranicznych rynkach.