Rowerowa moda AD 2013 – styl i prędkość
Rower jaki jest, każdy widzi: dwa koła, kierownica, pedały i siodełko Mogłoby się wydawać, że w tym zestawie komponentów niewiele jest miejsca na zmiany i innowacje – ale to nieprawda, bo każdy kolejny rok zwiastuje małą „rewolucję rowerową”.
Producenci jednośladów właśnie zaczęli pokazywać swoje kolekcje na rok 2013 – i już ze wstępnych prezentacji wynika, że miłośnicy rowerów będą mieli w czym wybierać. Jak najkrócej można podsumować najnowsze rowerowe trendy? Cóż, wygląda na to, że 2013 będzie rokiem miejskich ścigaczy (a także „szosówek” i rowerów typy 29er).
Rowery miejskie są w ostatnich latach jednym z najpopularniejszych kategorii jednośladów – coraz więcej osób z małych i dużych ośrodków miejskich wybiera tę formę transportu, ponieważ jest tańsza, przyjemniejsza, wygodniejsza i zdecydowanie zdrowsza od przemieszczania się komunikacją miejską lub autem. Ale do tej pory pierwszym, co przychodziło na myśl na hasło „rower do miasta” były poważne, klasyczne jednoślady, często wzorowane na modelach sprzed dziesięcioleci. Piękne i wygodne ale służące raczej do dostojnego i niespiesznego przemieszczania się po miejskich ścieżkach rowerowych, niż do szybkiego przemykania alejkami.
Problem w tym, że znaczna część rowerzystów woli przemieszczać się po mieście nieco żwawiej – tym bardziej, że polskie metropolie stają się coraz bardziej przyjazne dla użytkowników jednośladów. To właśnie z myślą o nich pojawiła się nowa kategoria rowerów, stworzona z myślą o szybkim przemieszczaniu się po mieście.
Szybko i stylowo
Takie rowery wprowadza do oferty polski producent KROSS – na tegorocznych targach EUROBIKE, odbywających się właśnie w niemieckim Friedrichshafen firma zaprezentowała serię jednośladów Urban. Rowery z tej rodziny zaprojektowano tak, by idealnie nadawały się do szybkiej jazdy po mieście, a jednocześnie by doskonale znosiły trudy takiej eksploatacji.
Wyposażono je w zintegrowany w tylnej piaście system przerzutek (Shimano ALFINE Hub Gear), który zapewnia płynną i prostą zmianę biegów, a jednocześnie jest zdecydowanie mniej podatny na uszkodzenia. Atutem tej linii rowerów jest także lekka aluminiowa rama o optymalnej do miasta geometrii (gwarantującej wygodę oraz łatwe manewrowanie), a także znakomite hamulce tarczowe Shimano. To idealne rowery dla każdego, kto chce szybko, wygodnie i bezpiecznie przemieszczać się po mieście – podróżując do pracy, na spotkanie z przyjaciółmi czy po prostu na popołudniową przejażdżkę.
Duże koła, wielkie prędkości
Ale „miejskie ścigacze” to nie jedyne ważne nowinki przeznaczone na rok 2013. Miłośników klasycznych „kolarzówek” z pewnością ucieszy fakt, że te rowery znów zyskują na popularności – dość warto wspomnieć, że po kilku latach nieobecności wracają one do oferty KROSS (modele Vento 1.0 – 4.0). Dobrze przyjmowaną przez rowerzystów nowością są również tzw. 29-ery, czyli jednoślady wyposażone w koła o średnicy 29”, dzięki czemu możliwa jest bardziej płynna jazda, wygodniejsze pokonywanie przeszkód oraz lepsza przyczepność.
W zaprezentowanym właśnie katalogu KROSS na rok 2013 pojawiło się 5 nowych modeli z kołami 29”, zarówno z niższej, jak i wyższej półki cenowej. Perłą w koronie będzie ultra lekki (zaledwie 9,65 kg z pedałami) Level B+, na zaprojektowanej przez dział R&D KROSS ultra lekkiej karbonowej ramie.
Dodajmy, że trwające właśnie targi EUROBIKE są jedną z największych rowerowych imprez na świecie (zeszłoroczną edycję odwiedziło 40 tys. gości z ponad 100 krajów). To właśnie podczas tego spotkania branżowego czołowi producenci jednośladów prezentują swoje nowości na kolejny sezon – EUROBIKE to impreza, na której przedstawiane i kształtowane są najważniejsze mody, trendy i inspiracje rowerowe na kolejne lata. Wnioskując na podstawie tegorocznej edycji targów śmiało można więc powiedzieć, że w 2013 roku królować będą miejskie ścigacze, nowoczesne szosówki oraz 29ery.
Tabasco Media Communications