Tesla i jej serwisowanie. Co z gwarancją?
Sprzedaż Tesli na świecie jest rekordowa i to pomimo nieciekawej sytuacji ekonomicznej. W przypadku Tesli naprawdę nie widać recesji, bo w 2021 roku firmie Muska zabrakło niespełna 60 tys. egzemplarzy, aby dobić do 1 miliona sprzedanych sztuk. Jak widać, chętnie zamieniamy spaliniaki na elektryki i to nawet w cięższych czasach. Ugryźmy to jednak od strony technicznej i późniejszego użytkowania Tesli. Jak wygląda jej serwis? I co z gwarancją na Teslę?
Gwarancja na Teslę – jakie zasady
Kiedy kupujemy nowe auto, zależy nam przede wszystkim na gwarancji producenta. Płacimy za nowy produkt, który przynajmniej w teorii powinien działać doskonale. Dlatego chcemy cieszyć się bezproblemową jazdą, bez konieczności dopłacania za serwis auta. Producenci dają nam taką gwarancję. Oczywiście są one obwarowane szeregiem zasad, związanych z prawidłowym użytkowaniem samochodu. Najważniejsze, że takie gwarancje istnieją i Tesla również udziela je na swoje pojazdy.
I tutaj nie ma naprawdę na co narzekać, bo Tesla daje dość fajne gwarancje, które w przypadku awarii wynikających z wad materiałowych czy fabrycznej usterki części, dawane są na 4 lata lub na przebieg do 80 tys. km. Natomiast gwarancja na silnik i akumulatory wynosi aż 8 lat lub określony przebieg, który dla każdego modelu Tesli jest nieco inny. Zawsze jest to jednak powyżej 100 tys. km. Tesla daje również 12-letnią gwarancję na korozję nadwozia.
Przy czym mamy tutaj do czynienia z ograniczoną gwarancją, gdzie podstawowym czynnikiem umożliwiającym jej utrzymanie, jest korzystanie tylko i wyłącznie z autoryzowanych serwisów Tesli, których w Polsce jest tylko kilka. Natomiast VCentrum to miejsce gdzie dokonacie autoryzowanych napraw blacharsko – lakierniczych, odwiedzając nasz Tesla Approved Body Shop by VCentrum.
Serwisowanie Tesli w praktyce
Praktycznie wszystkie modele Tesli są pojazdami, które nie wymagają corocznego serwisowania. O tym, czy z naszym autem wszystko jest w porządku, powiadamia nas zaawansowany system bezpieczeństwa. Tesle są bowiem wyposażone w zdalny system diagnostyczny i w razie ewentualnych problemów, pojawia się alarm informujący o usterce i konieczności odwiedzenia serwisu.
Ogólnie serwisowanie samochodów Tesli polega przede wszystkim na:
- regularnej wymianie filtrów kabinowych (z reguły co 2 lata, w niektórych modelach co 3 lata),
- wymianie opon co 10 tys. kilometrów (przy głębokości bieżnika przynajmniej 1,5 mm),
- kontroli płynu hamulcowego co 2 lata,
- serwisu klimatyzacji (Model 3 – co 6 lat, Model Y – co 4 lata, Model S i Model X – co 3 lata).
Jak widać, przy pojazdach elektrycznych można zapomnieć o wymianie oleju, świec i wielu innych podzespołów, które systematycznie należy wymieniać w samochodach spalinowych. A co z naprawami powypadkowymi?
Autoryzowany serwis Tesli w Polsce – naprawy powypadkowe
Samochody Tesla są zwykłymi użytkownikami dróg, tak, jak wszystkie inne pojazdy. Mogą zatem brać udział w różnego rodzaju kolizjach. I w tym przypadku, jeśli nasza Tesla odniesie uszkodzenia, to jeśli chcemy utrzymać gwarancję producenta, musimy naprawić auto w autoryzowanym przez Teslę bodyshop’ie, takim jak Tesla Approved Body Shop VCentrum w Warszawie. Warto tutaj mieć na uwadze, że czasami próbuje się przekonać właścicieli Tesli do wyboru innych serwisów blacharsko-lakierniczych. W żadnym razie nie można się na to godzić, bo wiąże się to z utratą gwarancji.
Artykuł sponsorowany