Jak wybrać firmę szkoleniową?

Polityka szkoleniowa powinna być istotnym elementem działalności każdej rozwijającej się firmy. Rozsądne zarządzanie zasobami ludzkimi gwarantuje bowiem stały rozwój bez ryzyka utraty najlepszych pracowników.

W tym artykule podpowiadamy, jak wybrać odpowiednią firmę szkoleniową, aby w pełni zrealizować założone cele?Na początek należałoby zastanowić się nad tym, jaka firma szkoleniowa sprawdzi się najlepiej?
Taka, która zrealizuje cykl szkoleń i na tym zamknie zlecenie, czy firma, która posiada sztab trenerów gotowych, aby wpasować się w struktury przedsiębiorstwa i „potrenować” z poszczególnymi pracownikami w naturalnym rytmie pracy? W Polsce działa bowiem coraz więcej firm szkoleniowych, a to oznacza, że są lepsi i gorsi… Warto wiec uważnie przeanalizować możliwości i wydajność firmy, której powierzymy opiekę nad pracownikami naszego przedsiębiorstwa.

Pierwszym krokiem powinno być wytypowanie kilku firm, na których skupimy swoją uwagę. Dobrym źródeł ofert szkoleniowych jest serwis www.szkolenia24h.pl, który prezentuje firmy szkoleniowe z całej Polski. Wśród nich znajdziemy takie marki jak Effect Group, Progress Project, B&O Navigator Firma Szkoleniowa, MDDP AKADEMIA BIZNESU, czy AVENHANSEN.Listę firm szkoleniowych można zobaczyć pod tym adresem: www.szkolenia24h.pl/firmy/. 

Wybór jest więc duży, ale to kwestia indywidualna.

My podpowiadamy więc czym się kierować? Poszukiwanie powinno ułatwić przygotowanie formularza szczegółowych pytań do potencjalnych usługodawców i rozesłanie je do bazy firm szkoleniowych. Z pomocą znów przychodzi serwis www.szkolenia24h.pl – wystarczy wysłać do redakcji przygotowany formularz z zapytaniami do wybranego miasta/województwa oczywiście z zaznaczeniem ostatecznego terminu na przesłanie opracowanych ofert szkoleniowych. Taka usługa jest darmowa i realizowana w ciągu 24 – 48 godzin. O co warto zapytać w takim formularzu?


Kadra trenerska

Profesjonalny trener powinien posiadać stosowne doświadczenie w prowadzeniu zajęć oraz być ekspertem w swojej dziedzinie. Warto więc nadmienić w formularzu o dołączenie portfolio tych trenerów, którzy będą prowadzili kurs w naszej firmie. W tym miejscu należy zaznaczyć, że oczekujemy wysokich kompetencji i uczciwego podejścia do realizacji zapłaconych godzin szkoleniowych, a po cyklu szkoleniowym raportu czy oceny pracowników, z którymi pracował dany trener.

Metody szkoleniowe
Metody szkoleniowe powinny być dopasowane do konkretnej grupy odbiorców, tak by przynosiły jak najwięcej korzyści. Kilkugodzinne, monotonne zajęcia raczej nie przyniosą efektów – profesjonalna firma powinna wykorzystywać szeroki wachlarz metod szkoleniowych i właśnie tego powinniśmy od niej wymagać. W formularzu warto zaznaczyć, aby firma organizująca szkolenie zaproponowała najlepsze metody do przeprowadzenia konkretnego cyklu zajęć. Mogą to być prezentacje, gry symulacyjne, ćwiczenia grupowe, odgrywanie scen – jednym słowem, im więcej tym lepiej. Nie można też pomijać indywidualnych lekcji z trenerem personalnym – warto zaznaczyć, ile godzin mają pochłonąć takie treningi.

Program szkolenia
Kluczowym elementem decydującym o efektywności szkolenia, jest zdefiniowanie potrzeb szkoleniowych w firmie, dlatego do realizacji tego podpunktu należy przyłożyć szczególną uwagę. W tym miejscu muszą się znaleźć się szczegółowe tematy szkolenia, dalej należy wskazać, która część zajęć ma zostać przeprowadzona w formie ćwiczeń/warsztatów, a gdzie wystarczy jedynie teoria.

Tu także powinien znaleźć się wyszczególniony podział wydelegowanych na szkolenia pracowników z zaznaczeniem tego, dla których konieczne jest przygotowanie dodatkowych modułów szkoleniowych czy wsparcia trenerskiego. Im precyzyjniej opiszemy oczekiwania, a co za tym idzie cele, jakie chcemy uzyskać, tym lepiej zostanie przeprowadzone szkolenie. Profesjonalną firmę szkoleniową wyróżnia to, że będzie szczegółowo konsultować się z klientem podczas przygotowywania programu szkolenia, a także sugerować mu najlepsze rozwiązania.


Podejście do klienta
Firma realizująca szkolenie powinna zainteresować się tym, jak jego uczestnicy poradzili sobie po jego ukończeniu.
Jak bowiem inaczej zmierzyć efektywność, wyciągnąć wnioski, podnosić jakość oferty? Niektóre firmy kończą na ankietach bezpośrednio po zajęciach, które przeważnie i tak odzwierciedlają tylko zadowolenie ze spotkania, nie zaś poziom nabytych umiejętności. Profesjonalna firma szkoleniowa przygotuje obszerny raport, w którym zawarty będzie przebieg zajęć, ale i wyznaczona droga dalszego rozwoju dla uczestników. Taka firma nie będzie uciekać od udzielania wsparcia także po zakończeniu szkolenia. W formularzu warto wiec zadać pytanie o to, jak dana firma zamierza wspierać firmę po zakończonym cyklu szkoleniowym?

Dzięki temu będziemy mogli skonfrontować oferty szkoleniowe zarówno pod kątem jakości, jak i ceny.Otrzymane propozycje należy zweryfikować również pod kątem ceny oraz referencji i rekomendacji klientów danej firmy. Po analizie ofert możemy zaprosić przedstawicieli wybranych 2 – 3 firm, by osobiście nabrać przekonania co do ostatecznego wyboru.

Serwisy www.szkolenia24h.pl oraz www.kursy24h.pl to obszerne, nieustannie aktualizowane portale szkoleniowe, a także unikalna baza najlepszych firm szkoleniowych i ośrodków z całej Polski.

 

 

 

Może Ci się również spodoba