Czy warto inwestować w kampanie AdWords?

Reklamy typu PPC (Pay Per Click), czyli za kliknięcie, są widoczne dla użytkownika, niezależnie od organicznych wyników wyszukiwania. Można je traktować jako działanie uzupełniające – pozycjonowanie kluczowych fraz trwa nawet kilka miesięcy, a przez ten czas trzeba sprzedawać.

Kampanie AdWords wykorzystuje się również, by wypromować nowy produkt lub usługę, czy też pozyskiwać wartościowe leady. AdWords to wiele dodatkowych możliwości, np. retargeting. Dzięki niemu można dotrzeć do użytkownika, który odwiedził Twoją stronę firmową i wstępnie zainteresował się oferowanymi przez Ciebie usługami.  

Dobra konfiguracja konta to podstawa

Żeby kampanie AdWords były skuteczne, trzeba skonfigurować konto reklamowe. Warto ustawić lokalizację, w której będą wyświetlały się przekazy marketingowe (można zawęzić emisję do jednego miasta lub województwa), a także skorzystać z dostępnych rozszerzeń, np. w celu wpisania numeru telefonu czy adresu Twojej firmy.

Nie bez znaczenia jest również odpowiedni dobór słów kluczowych, które powinny pasować do prowadzonego przez Ciebie biznesu. Tylko odpowiednie ustawienie parametrów umożliwi efektywne zarządzanie budżetem reklamowym. Nie działaj samodzielnie, zleć realizację kampanii doświadczonym firmom, które podejdą do zadania z należytą starannością.

Jak wybrać dobrego wykonawcę?

Ważne jest sprawdzenie stawek rynkowych. Zbyt niskie mogą świadczyć o braku kompetencji. Jeśli wykonawca wyznacza wysokie ceny, można poszukać innej firmy lub próbować negocjować. Warto wysłać zapytanie do różnych agencji, by porównać co najmniej kilka ofert. Doskonałym narzędziem jest również skorzystanie z różnego typu kalkulatorów, np. tego typu: https://kalkulatordlafirm.pl/kampanie-adwords/,  by szybko zweryfikować średnie opłaty za usługę.   

Nie bez znaczenia jest również portfolio. Należy sprawdzić, z jakimi firmami dany wykonawca współpracował, a także poprosić o referencje. Istotne jest również, by dopytać się, w jaki sposób agencja będzie rozliczała się z efektów.

Dobrą praktyka jest przygotowywanie comiesięcznych raportów.

 

Może Ci się również spodoba

Korzystaj�c z naszej strony wyrażasz zgod� na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Wi�cej informacji tutaj . Zaktualizowali�my nasz� polityk� przetwarzania danych osobowych - RODO. Tutaj znajdziesz tre�� naszej nowej polityki a tutaj wi�cej informacji o Rodo