Festiwal zaskoczył porządkiem

Zakończona w sobotę piąta edycja krakowskiego Coke Live Music Festival zgodnie z zapowiedziami organizatorów okazała się przełomową. Prawie 50 tysięcy widzów i koncerty największych rockowych gwiazd ostatnich lat niewątpliwie przejdą do historii polskich festiwali. Impreza po raz kolejny stała się także dowodem na zaangażowanie młodych ludzi w działania promujące ekologię.

W rezultacie ekologicznej zabawy przebiegającej pod hasłem „nie zatrzymuj. przetwarzaj” udało się zebrać ponad 88% wszystkich plastikowych i papierowych kubków dostarczonych na teren festiwalu. Celem szeroko zakrojonej akcji „nie zatrzymuj.przetwarzaj” była edukacja i zachęcanie uczestników festiwalu do segregacji odpadów oraz recyklingu.

Każdy z uczestników zabawy zbierał zużyte plastikowe lub papierowe kubeczki po napojach oraz oddawał je do ponownego przetworzenia w specjalnym punkcie, w którym firma Coca-Cola, organizacja odzysku Rekopol oraz fundacja Recal prowadziły edukację ekologiczną. Za zebranie określonej liczby kubków otrzymywało się nagrody wykonane z przetworzonych plastikowych butelek PET. Za przyniesienie 50 kubeczków otrzymywano koszulkę, za 30 czapeczkę, a za 20 smycz na szyję. Wszyscy chętni mogli także wziąć udział w związanych z ekologią zabawach, quizach oraz konkursie na najlepszy plakat promujący akcję. Na terenie festiwalu pojawiły się również plakaty informacyjne zachęcające do wzięcia udziału w akcji oraz specjalnie oznakowane kosze umożliwiające selekcję odpadów.

– Działania na rzecz odzyskiwania i przetwarzania opakowań to dla Coca-Cola jeden
z podstawowych celów polityki w zakresie ochrony środowiska. Chcemy pokazywać ludziom, szczególnie młodym, że opakowania, również te plastikowe, które do niedawna uważano za odpady, są obecnie cennym i poszukiwanym surowcem. Festiwal gromadzący dziesiątki tysięcy osób to doskonała platforma do takich działań jak ekologiczna akcja „nie zatrzymuj. przetwarzaj”. – mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. wizerunku firmy, kontaktów zewnętrznych i komunikacji Coca-Cola Poland Services – Dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu młodych festiwalowiczów nasza ekologiczna akcja edukacyjna po raz kolejny przyniosła olbrzymi sukces, dzięki czemu można śmiało powiedzieć, że Coke Live Music Festival jest jedną z najczystszych imprez muzycznych
w Polsce – dodała.

To już druga edycja akcji ekologicznej na festiwalu. W wyniku pierwszej, w 2009 roku, zebrano blisko 77 % kubków dostarczonych na festiwal, a bezapelacyjny rekordzista stawił się w punkcie zbiórki z 520 opakowaniami naraz. Zachęcone ubiegłorocznym gorącym przyjęciem tego typu działań przez młodych ludzi, firmy systemu Coca-Cola włączyły promocję segregacji odpadów
i recyklingu do na wszystkich swoich imprez masowych.

Działania związane z edukacją ekologiczną podczas Coke Live Music Fesitval to element strategii społecznej odpowiedzialności biznesu firm systemu Coca-Cola, która zakłada minimalizację wypływu działalności firm na środowisko. Coca-Cola dąży do stworzenia obiegu zamkniętego opakowań
i przetwarzania zużytych na nowe. Firmy systemu Coca-Cola zmniejszają ilość generowanych odpadów zwiększając efektywność produkcjii stosując segregację, inwestują również w technologie i systemy odzysku zużytych opakowań. W 2009 roku odsetek odpadów produkcyjnych w polskich zakładach Coca-Cola, które poddane zostały recyklingowi wyniósł 97%. Redukowana jest również waga opakowań. W 2008 roku ograniczono wagę opakowań napojów gazowanych w zależności od ich typu o 5% do 11%, a w 2009 roku zmniejszono wagę butelki PET na wodę
o pojemności 0,5l. o 20%.

Ciekawym przykładem ponownego wykorzystania przetworzonych butelek PET jest krzesło „111 Navy Chair” wykonane z co najmniej 111 plastikowych butelek pochodzących z odzysku. Mebel ten jest owocem współpracy firmy Emeco, wiodącego producent mebli i twórcy kultowego już krzesła Emeco Navy Chair (#1006) z 1944 roku i firmy Coca-Cola. W tym roku będzie je można zobaczyć również w Polsce.

Więcej informacji na: http://www.cocacola.com.pl/

O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA:

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów. Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, naturalne wody mineralne Kropla Beskidu i Multivita z ujęcia Kropla Minerałów, napój energetyczny Burn oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 3 tysiące osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów.

Może Ci się również spodoba