Pierwsze Targi Regionalia stawiają na ekologiczne produkty
Producenci regionalnych wyrobów z Polski i ze świata oraz zdrowej i ekologicznej żywności zaprezentują swoje wyjątkowe oferty na pierwszych Targach Produktów Regionalnych „Regionalia”. Wydarzenie odbędzie się w dniach 20-22 kwietnia w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.
Na targach będzie można znaleźć m.in. szeroki wybór żywności ekologicznej i organicznej, produktów tradycyjnych i regionalnych, wyrobów rzemieślniczych, mody inspirowanej folklorem czy ekologicznych kosmetyków. Przez trzy dni będzie również prowadzona w różnych formach ekoedukacja i promocja idei „slow life”. Ponadto równolegle będą odbywać się XVII Targi Turystyki i Wypoczynku Lato, które corocznie odwiedzane są przez ponad 20 000 warszawiaków. Targi Regionalia organizowane są przez Międzynarodowe Targi Polska, a ich zwiedzanie będzie bezpłatne.
– Targi Regionalia to wydarzenie ściśle związane z ekologicznym podejściem do życia, którego ważny element stanowią produkty regionalne i tradycyjne specjały. Ich walory wykorzystuje wiele krajów, jak choćby Włochy czy Francja, do niezwykle skutecznej promocji własnej kultury na świecie. Polska ma również wiele wyjątkowych produktów regionalnych, które mogą stanowić świetną wizytówkę naszego kraju, warto zatem aby zyskiwały na popularności również poza naszymi granicami. Targi będą nie tylko doskonałą okazją do zaprezentowania szerokiej publiczności bogactwa tradycyjnych, ekologicznych wyrobów, ale także do ich spróbowania – mówi Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska, organizatora Targów Regionalia.
Na Targach Regionalia będzie wydzielonych osiem sektorów tematycznych. W obszarze „Skarby Natury” znajdą się produkty tradycyjne i regionalne, żywność ekologiczna i organiczna oraz produkty naturalne. Z kolei sektor „ Kraina Miodem i Mlekiem Płynąca” poświęcony zostanie miodom i wyrobom mleczarskim, zaś „Winnica i Piwnica” winom i innym alkoholom. W „Pracowni Folkloru” nie zabraknie natomiast wyrobów rzemieślniczych, mody inspirowanej folklorem, pokazów twórców ludowych i technik wytwórczych. Dla zwolenników ekologicznych kosmetyków przygotowany zostanie „Salon Ekopiękności”. Ponadto „Strefa Sprawiedliwego Handlu” dedykowana będzie firmom i instytucjom zajmującym się FairTrade, a „Strefa Współpracy” organizacjom, stowarzyszeniom i fundacjom działających m.in. w obszarze ekologii. Inspirujące informacje odnośnie ekologii, zdrowego stylu życia i „slow life” będzie można uzyskać z kolei w dziale „Ekoedukacja”.
– Oferta targów regionalnych kierowana jest zarówno do zwiedzających indywidualnych, jak również do przedstawicieli sieci handlowych, marketów, sklepów ze zdrową żywnością, restauracji czy szkół. Przez trzy dni będzie można zobaczyć i nabyć w jednym miejscu wiele wspaniałych produktów pochodzących z różnych regionów Polski i świata. Ponadto naszym wystawcom udostępnimy specjalną internetową platformę komunikacyjną ułatwiającą nawiązywanie kontaktów z prezentującymi się u nas producentami w ciągu roku – dodaje Bartosz Sosnowski.
Targom „Regionalia” towarzyszyć będzie również ciekawy program paneli dyskusyjnych, podczas których poruszane będą tematy związane z problematyką weterynaryjną, prawną, sanitarną, skarbową i gospodarczą. Udział w nich wezmą m.in. eksperci z Powiatowych Inspektoratów Weterynarii, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Urzędu Skarbowego, Inspekcji Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych czy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ponadto czas zwiedzającym będą umilać pokazy mistrzów kuchni, degustacje, a także konkursy na najsmaczniejsze i najzdrowsze potrawy lokalne. Dodatkowo uczestnicy będą mogli wziąć udział w odbywających się równolegle Targach Turystyki i Wypoczynku Lato i zapoznać się z licznymi propozycjami aktualnych wycieczek i pobytów wypoczynkowych do różnych regionów Polski i zakątków świata.
Patronat honorowy nad pierwszą edycją Targów Produktów Regionalnych „Regionalia” objął Marek Sawicki, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego. Targi organizowane są w partnerstwie z Polską Izbą Produktu Regionalnego i Lokalnego oraz Polskim Klubem Ekologicznym.
***
Spółka Międzynarodowe Targi Polska zarządza jednym z najnowocześniejszych obiektów targowo-kongresowo-eventowych w Polsce – Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Jest ono w pełni dostosowane do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych).