ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. 2005 nr 180 poz. 1495) nakłada na Głównego Inspektora Ochrony Środowiska obowiązek prowadzenia rejestru przedsiębiorców wprowadzających, zbierających,
przetwarzających i odzyskujących sprzęt elektryczny i elektroniczny w myśl definicji zawartych w ustawie.
Ustalone zostają stosowne opłaty oraz możliwości prowadzenia kontroli. Do obowiązków wprowadzających sprzęt zaliczone zostają między innymi: odpowiednie znakowanie, odbieranie sprzętu zużytego i jego recykling bądź utylizacja, prowadzenie stosownej dokumentacji. Szczegółowo określone są również obowiązki przetwórców odpadów oraz podmiotów prowadzących ich recykling.
Za niewywiązywanie się z nałożonych obowiązków ustawa przewiduje kary.
W załączniku artykuł: